Hudfärg?



Jag har väldigt ljus hudfärg och speciellt nu inför vintertid. Har funderat på att ta brun utan sol, men samtidigt så vill jag ändå vara naturellllaa. Men problemet är att när man väl ska in på kicks och köpa en bra fundation, tror ni det finns i min hudfärg då? NEJ!?? Då slutar färgen på 205 och jag har 201 typ. Så idag får man väl se om man kan finna sig ett nytt märke som tänker på oss ljusa här i världen också!

Sen har jag blivit sugen på att ha ögonskugga på fredag. Men jag brukar inte använda det, så suger nog på att göra det med. Det ända jag kan är att smeta brunkräm, ta på maskara och lägga på ett ojämt lager kajal. Jo glömde läppbalsam som ser ut som slem.

Funderar på att gå typ en smink kurs. Så kan man lära sig lägga ögonskugga, vilka färger som passar mig, pudder som får en att se neutrall ut och läppstift/glans som är mer osynligt.

Men är man söker på kurs så kostar det typ flera tusen och det vill inte jag lägga pengarna på. Då kan man lika bra smyga in på make up store och försöka norpa åt sig tipps från dem som jobbar där.

Men nu ska jag hämta posten och se om jag fått något intressant brev!

HUG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0