Fräknar? no way!

Det är så gulligt, söt blablabla. Jo visst tycker jag det är jätte sött på alla förutom mig själv. Hade inte brytt mig om dem hade hållt sig till näsan men dem vill ju gärna föröka sig och det gillar jag inte. Så därför jag för det mesta använder 20 lager brunkräm när jag väl ska ut och ser ut som en 12åring som nyss börjat sminka sig. Men nu är jag så himla trött på den dumma krämen.

Så ska försöka med något nytt. Ska ta brun utan sol all over me och sen ska jag se om det räcker med ett mellan pudderm, hope so. Ni får väl se resultatet på fredag hehe.

Ett tipps till er som inte vill att era fräknar ska föröka sig och lugna sig är:

- Använd hög solskyddsfaktor på sommaren, helst minst 20.

Anledning: När man är fräknig och har för låg solskyddsfaktor så bränner man huden och det är då lätt att fräknarna sprider sig ännu mer. Man solar sönder huden och det visar sig med åren. Visst man vill vara brun men det är då bättre med lite gnutta brun utan sol!

- SOLA INTE SOLARIUM!

Anledning: Från egna erfarenheter så säger jag, SLUTA! Jag har alltid haft fräknar och under vintertiden så försvinner dem nästan. Tills jag började sola solarium och dem bev betydligt synligre och förökade sig. Jag ångrarmig idag att jag solade solarium, det har förstört min hud totalt och nu måste jag använda betydligt mer smink än jag gjorde innan jag solat solarium för att täcka mina fräknar. Solarium är inte bra för alla. Min kompis Pernilla kan sola varje dag, men hennes hud är som sten. Den får en fin färg och hon blir väldigt mörk och sällan röd. Så om man inte har en känslig/fräknig hud så tål huden mer.

-  Acceptera ditt utseende.

Anledning: Är man fräknig så är man, bara att acceptera. Jag har haft sån ångest för mina fräknar men nu har jag lärt mig accetera dem mer och mer. Till och med ibland så kan jag tycka om att dem finns där. Men innan kunde jag inte lämna huset utan 20 lager brunkräm. Jobbigast var det på sommaren och idrotten då mn bev varm och mn kände hur krämen ran och blev fläckig i ansiktet, NAJS! Nu kan jag vissa mig utan smink, gå ut utan smink, träna utan smink. Jag har fortfarande lite problem med vissa personer, men snart är nog det problemet löst också.

Lär dig acceptera hur du ser ut!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0